Sabtu, 16 Februari 2013

Perempuan Vs Muslimah

>Perempuan<

Apabila teruna memerhatikannya.. Perempuan membalas dengan renungan mata..

Apapila teruna mendekati selangkah.. Perempuan hias berpuluh langkah tak hirau salah..

Apabila teruna memujuk rayu.. Perempuan lemah terkulai layu..

Apabila teruna memberi harapan.. Perempuan hanyut dalam angan langsung rebah di pangkuan..
 
 
 
 


 >Muslimah<

Apabila teruna memandangnya.. Muslimah tunduk mengelak panah syaitan lantas malu menghijab mata..

Apabila teruna mendekati selangkah.. Muslimah berundur beribu langkah takutkan perintah-Nya..

Apabila teruna memujuk rayu.. Muslimah anggap itulah bisikan iblis tanpa jemu..

Apabila teruna menutur harapan.. Muslimah yakin janji-Nya kebahagiaan menanti di hadapan..

Kerana Muslimah mengerti dan menyedari akan erti maruah peribadi sejati yang diselaputi iman yang hakiki yang tidak mudah dicemari

Dipetik: Facebook..
....................................

Ya Allah,
Aku bukanlah insan terbaik seperti yang diharapkan..
Engkau lebih tahu siapa diriku..
Namun..
Aku cuba untuk mengubah menjadi yang terbaik di antara terbaik..
Walaupun banyak liku..
Aku tetap tidak berputus asa..
Aku tahu Engkau sentiasa bersamaku..

Ya Allah,
Jangan Engkau jemu mendengar rintihanku ini..
Jangan Engkau berpaling daripadaku..
Aku masih mengharapkan ihsanMu..
Aku sentiasa mengharapkanMu..
Sehingga tiba waktu itu..



~ Aku mahu menjadi Muslimah itu...Amin 
 selembutbayupemikirbumi.blogspot.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...